Viaţa constă în a face alegeri şi a lua decizii…

Life is the sum of all your choices.” – Albert Camus

Luăm decizii în fiecare zi, tot ceea ce spunem şi facem este rezultatul unei decizii, indiferent dacă o facem în mod conştient sau nu. Pentru fiecare alegere fie ea mică sau mare, nu există o formulă uşoară care să ne ajute să luam decizia corectă, cel puţin eu nu am auzit de existenţa ei. Cred că cel mai bun lucru pe care îl putem face e să abordăm din cât mai multe perspective posibile şi apoi să alegem un mod de acţiune care pare cel mai rezonabil şi echilibrat.

Am luat multe decizii în viaţă în condiţii de risc şi pot spune că de cele mai multe ori am avut doar de câştigat.

În momentul de faţă a trebuit să i-au una din cele mai importante decizii din viaţa mea de până acum. Însă mereu când urmează să i-au o decizie mă informez să văd cu ce mă confrunt, care este situaţia, de ce mă aflu în această situaţie, unde duce aceasta? De multe ori motivul indeciziei unor persoane este lipsa de informaţie despre o situaţie şi despre ceea ce îşi doresc cu adevărat.

De asemenea cred că e bine să analizăm opţiunile pe care ni le dă situaţia de faţă. Uneori opţiunile sunt puţine, alteori sunt numeroase. Dar ce facem atunci când credem că situaţia nu oferă opţiuni? Acesta este momentul în care creăm propria noastră opţiune. Trebuie să luăm singuri o decizie fără a ne lăsa influenţaţi de alţii, cel puţin aşa gândesc eu deoarece eu ştiu cel mai bine ce îmi dorec cu adevărat şi nu ceilalţi.  

Astfel că din moment ce viaţa nu ne oferă nici o garanţie şi nu putem ştii dacă o decizie e greşită până nu o luăm, atunci am putea la fel de bine să ne asumăm riscul şi să luăm o decizie. Consider că este mai bine decât să ne păstrăm în uitare. Deşi este adevărat că o cale greşită ne-ar putea face să fim pierduţi, dar totodată ar putea fi şi o oportunitate pentru o aventură, în plus deschizând mai multe drumuri.

Acum, că am luat o decizie, sunt gata pentru a  face faţă consecinţelor sale: bune şi rele. Este posibil să ajung la un loc de promisiuni sau la un teren de probleme.

Dar lucrul important este că am ales să-mi trăiesc  viaţa în loc să rămân un spectator sau un public pasiv la propria mea viaţă.

Fie că este decizia corectă sau nu, doar timpul o va spune. Dar nu am să regret deoarece indiferent de rezultat, voi avea ceva de  învăţat din acesta şi îmi voi aminti  că  am întotdeauna şansa de a lua decizii mai bune în viitor.

Lasă un răspuns

