De la Octavian Paler citire

Am o oarecare afinitate pentru scrierile lui Octavian Paler, astfel am selectat câteva citate în care m-am regăsit eu şi unele care mă duc cu gândul la ceea ce se întâmplă în jurul meu, în lume…

„Închipuiţi-vă că într-o zi ar fi venit un tren şi n-am fi mai avut putere să urcăm în el. L-am dorit prea mult, l-am aşteptat prea mult. Ne-am epuizat în aşteptare şi nu ne-a rămas nici o picătură de energie pentru a ne bucura de sosirea lucrului aşteptat. Numai că ne-am fi simţit striviţi de o mare tristeţe, amintindu-ne cât am visat trenul acela care acum pleacă fără noi. Şi ce-am fi putut face după plecarea trenului? Singura noastră şansă ar fi fost să uităm de el, să uităm de toate, să dormim, iar când ne trezeam, cu ultimile noastre puteri, să aşteptăm alt tren…”

„Nu există experienţă căreia să nu-i poţi supravieţui dacă ai curajul să înfrunţi viaţa.”

„Tot ceea ce se întâmplă, se întâmplă fiindcă aşa trebuia să se întâmple.”

„Priveşte fără pretenţia de a pricepe totul. Există lucruri pe care le vei înţelege mai bine din amănunte şi din tăceri decât din vorbe. Aşa cum există gânditori care pot fi înţeleşi mai bine din îndoielile lor decât din certitudinile lor.”

„Curioasa ideea lui Origene ca fiecare suflet are trupul pe care il merita. Cunosc prea multe cazuri in care lucrurile au stat pe dos.”

„Nu în puţine cazuri, femeia şi bărbatul nu ştiu să se despartă la vreme. Aşteaptă să dispară tot ce i-a apropiat şi legat, până ajung să le fie silă de ei. În loc să transforme despărţirea însăşi în ceva deosebit, de care să-şi aducă aminte cu duioşie mai târziu, târăsc un rest de dragoste ca un hoit care miroase urât.”

„A iubi înseamnă, poate, a lumina partea cea mai frumoasă din noi.”

„Orice bărbat care-l invidiază pe Don Juan are, după părerea mea, o mentalitate de bordel. Nu vede în misterul dragostei decât un pat.”

 „Fără a pierde nu învăţăm să preţuim…”

„Am învăţat că oricum ai tăia, orice lucru are două feţe.”

„Am învăţat că poţi continua încă mult timp după ce ai spus că nu mai poţi.”

„Am învăţat că viaţa îţi poate fi schimbată în câteva ore de către oameni care nici nu te cunosc.”

„Am învăţat că indiferent de consecinţe cei care sunt cinstiţi cu ei înşişi ajung departe în viaţă.”

Numai o mare nenorocire ne poate arata cat de marunte sunt nemultumirile “insuportabile”.”

„Tot ceea ce pierdem, pierdem pentru totdeauna.”

„Omul are iluzia ca vorbeste cu lumea intreaga pe calculator. El e defapt singur.”

„Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată.”


Lasă un răspuns

