De ce citesc carti?

Pana sa merg in Spania cu un program work&travel nu eram foarte interesata sa citesc alte carti in afara de cele care aveau legatura cu facultatea, insa locuind acolo pentru o perioada vedeam mereu oameni citind indiferent ca erau in metrou/tren, in parcuri, in statii aveau mereu cu ei o carte si citeau. 

Lucrand ca si salvamar la piscina, mai existau si momente mai lejere in care ma plictiseam (spre exemplu in luna august toata lumea era plecata in vacanta si eram doar eu si piscina 😀 ) asa ca m-am gandit eu „oare cu ce sa imi ocup timpul?”. Astfel facandu-mi drept prieteni niste salvamari argentinieni, intr-o zi povestind cu ei mi-au spus de existenta unei biblioteci exact langa urbanizatia unde aveam eu piscina.  

Ziua urmatoare cand aveam pauza am mers cu pasaportul sa imi fac permis de biblioteca. Am ramas cu o impresie mai mult decat placuta deoarece permisul era gratuit, puteai sa navighezi pe internet acolo, puteai sa citesti presa, aveau multe, multe carti frumoase si interesante si puteai imprumuta si filme si muzica 😀 .

Asa arata permisul si tin sa mentionez ca nu are termen de expirare, in toamna am fost din nou in Madrid si am putut sa imprumut carti cu acelasi permis pe care il aveam din vara anului 2010.

Asadar de cand am inceput sa citesc in Spania mi-am descoperit o noua pasiune – cititul. Iar de cand m-am intors am inceput sa cumpar tot mai multe carti. Mi-am propus sa detin cate un exemplar din toate cartile lui Coelho , insa mai am de achizitionat cateva. 

Oricum ceea ce vreau eu sa punctez este faptul ca ma bucur mult ca mi-am descoperit aceasta pasiune, deoarece este extrem de frumos sa poti sa citesti despre lucrurile care te intereseaza si sa afli lucruri noi. Personal imi plac cartile de aventura, cartile de arta culinara, marketing, publicitate si mai ales cartile din care pot sa invat ceva din experientele altora. Nu imi plac cartile SF, fantasy si politiste.

Totodata o mare parte din lucrurile pe care le stiu despre anumite domenii, notiuni care au legatura cu job-ul meu nu mi s-au predat la facultate, le-am invatat eu singura din carti si citind tot felul de articole de pe diverse bloguri. Evident nu e de ajuns sa citesti, apoi trebuie sa pui si in practica deoarece se stie ca exercitiul este mama invataturii.

Din punctul meu de vedere un om care a citit multe carti este un om bogat, in primul rand din punct de vedere spiritual si in unele cazuri si material.

Asa ca va indemn sa cititi, sa cititi despre lucrurile care va plac. Iar scuza cu „nu am timp” nu prea se potriveste deoarece daca ceva este important pentru voi atunci sigur gasiti o modalitate.

Ultimele carti pe care le-am cumparat si vi le recomand sunt:

„Femei celebre – Ellen T. White” – care prezinta povestea celor mai fermecatoare femei din istorie : Eva Peron, Greta Garbo, Coco Chanel, Angelina Jolie, Mata Hari, Jacqueline Kennedy Onassis si multe altele.

Un manual plin de umor, ingenios si instructiv, cu ajutorul caruia veti descoperi ( fetele 😛 ) cum sa fiti atragatoare si veti primi sfaturi practice si sexy, unele de-a dreptul indraznete, despre seductia moderna.

A doua carte este „Povesti filozofice din lumea intreaga – Cercul mincinosilor 2 – Jean-Claude Carriere”

Un autor sud american a scris undeva ca oamenii cunosc doua feluri de povesti, cele adevarate si cele nascocite. Dar, adauga acel autor – si nu pot decat sa-l aprob, pentru ca aici e toata arta povestitorului-,”o poveste nascocita trebuie sa para adevarata, iar o poveste adevarata trebuie sa para nascocita”.

Cartea e scrisa sub forma unor „povestiri” foarte scurte. Am ales sa scriu o mica particica din carte. Primul capitol se intituleaza „Lumea este ceea ce este” 

Lumea si pantalonii

La inceputul cartii sale Lumea si pantalonii (1989), Samuel Beckett plaseaza acest scurt dialog:

Clientul: Dumnezeu a facut lumea in sase zile, iar dumitale ti-au trebuit sase luni ca sa imi faci o pereche de pantaloni!

Croitorul: Da, domnule, dar uitati-va cum arata lumea si uitati-va la pantalonii facuti de mine!

Si ultimul text pe care il mai scriu 😀

Tati si fii

Printre cele mai frumoase povestiri din cate mi-a fost dat sa aud este una pe care mi-a spus-o un tanar ziarist belgian, la Bruxelles. Ziaristul nu-i stia originea, dar o plasa pe „undeva in Orient”. 

Intr-o tara traiau un om putred de bogat si unul sarac lipit.

Bogatanul a urcat in varful unei coline impreuna cu fiul sau, i-a aratat cu un gest peisajul din jur si i-a spus:

-Priveste. Intr-o zi, toate vor fi ale tale.

Saracul a urcat cu fiul sau in varful aceleasi coline, i-a aratat peisajul din jur si i-a spus doar atat:

– Priveste.

2 gânduri despre „De ce citesc carti?

  1. Este foarte important sa citesti! Sunt chiar bucuroasa sa vad, ca mai sunt tineri in ziua de azi care sunt pasionati de carte. Nu doar ca ne imbogateste cultura generala, insa ne educa si ne formeaza un vocabular curat. Super recomandari de carti! Cea cu „Femei celebre” ma ispiteste. Trebuie sa o citesc neaparat!

Lasă un răspuns

