9 din 30

Nu, nu e vorba despre un joc nou de loto :)) ci despre colecţia mea de cărţi scrise de Coelho.

Cine a mai citit postările de pe blogul meu probabil ştie de afinitatea mea pentru scrierile lui Coelho. Poate unii vă întrebaţi de ce îmi place cum scrie Coelho…Îmi place deoarece scriitorul brazilian a stârnit mult interes în ceea ce priveşte scrierile sale şi mi-a lăsat şi mie o părere deosebită. Temele lui sunt inovatoare şi îndrăzneţe, stilul lui mi se pare unul simplu şi atât de aproape de umanitate. Paulo Coelho iese în evidenţă în sensul său de realism. Dacă cineva m-ar întreba cu ce persoană cunoscută aş vrea să i-au cina, aş spune că, cu Paulo Coelho. Nu este pentru alt motiv decât pentru faptul că el pare a fi atât de simplu în scrierile sale şi are o atitudine atât de pozitivă despre viaţă şi esenţa ei. Mi-ar plăcea să avem o conversaţie simplă, să îi spun ce cărţi mi-au plăcut mai mult şi de ce, să îi spun că am învăţat lucruri folositoare din scrierile lui şi cel mai important să îi povestesc puţin despre cartea pe care am început să o scriu şi să îmi spună părerea lui.

Îmi doresc mult să deţin câte un exemplar din fiecare carte scrisa de Coelho, momentan deţin doar  9, însă cum mai mereu reuşeşc să obţin cam tot ce îmi propun , prevăd ca într-o zi voi publica un nou articol şi o poza cu colecţia întregită. 😀 Până atunci m-am gândit să scriu câte un citat din cele 9 cărţi pe care le deţin. Enjoy 😉

“Când toate zilele sunt egale înseamnă că oamenii au încetat să vadă lucrurile bune care apar în viaţa lor de câte ori soarele traversează bolta.” ; „Mereu îţi faci prieteni noi şi nici nu trebuie să stai cu ei zi de zi. Când ne vedem tot timpul cu aceleaşi persoane, ele ajung să facă până la urmă parte din viaţa noastră. Si cum ele fac parte din viaţa noastră, încep să vrea să ne-o schimbe. Dacă nu eşti aşa cum vor, se enervează. Fiindcă toată lumea are o noţiune exactă despre cum trebuie să ne trăim viaţa. Si nimeni nu ştie cum trebuie să-şi trăiască propria-i viaţă. „ Alchimistul

„ Eu nu sunt un corp care are suflet, sunt un suflet care are o  parte vizibilă, numită corp. În toate aceste zile, exact invers de cum îmi puteam imagina, sufletul acesta a fost mult mai prezent. Nu-mi spunea nimic, nu mă critica, nu-i era milă de mine: doar mă observa. Azi mi-am dat seama de ce se întamplă aşa: de mult timp nu mă mai gândesc la dragoste. Se pare că ea fuge de mine, ca şi cum n-ar mai avea nici o importanţă şi nu s-ar simţi bine venită. Dar dacă nu mă voi gândi la dragoste, nu voi fi nimic.” Unsprezece minute

„Cei mai importanţi oameni pe care i-am cunoscut în viaţa mea, aveau timp pentru toate. Cei care nu făceau nimic erau tot timpul obosiţi, nu vorbeau niciodată despre cât de puţine lucruri aveau de făcut şi se plângeau mereu că ziua e prea scurtă.” Jurnalul unui mag

De multe ori,  visăm să avem o maşină mai bună, poate o casă mai frumoasă, să călătorim cât mai departe în jurul lumii sau poate ne dorim o familie mai unită. Adeseori, visele noastre se împlinesc şi reuşim ce ne propunem. Însă când totul pare să meargă pe placul nostru, la scurt timp se duce de râpă.
“Omul distruge ce iubeste mai mult.”
Trebuie să avem însă curajul de a ne trăi visele, să fim fideli lor şi să nu ne producem niciodată rău nouă înşine. Walkiriile

„Nu vă lăsaţi intimidaţi de opinia celorlalţi. Numai mediocritatea este sigură pe ea, aşa că asumaţi-vă riscuri şi faceţi ce doriţi. Căutaţi persoanele care nu se tem să greşească deci greşesc. Din cauza aceata, munca lor nu este întotdeauna recunoscută. Dar astfel de persoane sunt cele care transformă lumea şi, după multe greşeli, reuşesc să nimerească ceva care va avea însemnătate în comunitatea lor. “ Aleph

„Da, asta era libertatea: să simtă ce-şi dorea, indiferent de părerea altora.” Al cincelea munte

„Chiar dacă ar fi însemnat despărţire, singurătate, tristeţe, iubirea îşi merită fiecare bănuţ din preţul ei.” La râul Piedra am şezut şi-am plâns

„Cine iubeşte aşteptând o recompensă îşi pierde vremea.”; „ Omul are nevoie de ce e mai rău în el că să realizeze ceea ce este mai bun în el.”; „ Nimeni nu poate adăuga nici o liniuţă şi nici un punctişor la ceea ce a fost scris […] dar ne place să trăim cu iluzia asta pentru că ne face mai siguri pe noi.” Diavolul şi domnişoara Prym

„Viaţa are multe feluri de a pune la încercare voinţa oamenilor, fie făcând să nu se întâmple nimic, fie făcând ca totul să se petreacă deodată.”; „Încearcă imposibilul. Nu începe de jos, pentru că eşti deja jos. Urcă repede, înainte să ţi se i-a scara. Dacă ţi-e frică, fă o rugăciune, dar mergi înainte.” Învingătorul este întotdeauna singur

Lasă un răspuns

